• تاریخ انتشار : 1394/03/27 - 08:49
  • بازدید : 2114
  • تعداد بازدیدکننده : 26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری نخستین گردهمایی مشاوره دارویی بیماران

برگزاری نخستین گردهمایی مشاوره دارویی بیماران

برگزاری نخستین گردهمایی مشاوره دارویی بیماران به مناسبت گرامیداشت روز جهانی MS در داروخانه شهید کاظمی

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی MS(آخرین چهارشنبه ماه می) به مدت سه روز گردهمایی مشاوره دارویی بیماران با شرکت بالغ بر 200 بیمار و باحضور اعضای هیئت علمی، متخصصین داروسازی بالینی و جمعی از دستیاران دانشکده داروسازی در محل داروخانه آموزشی شهید کاظمی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشکده هدف از برگزاری این کمپین که از سوی بیماران مورد استقبال قرار گرفت، بررسی داروهای مصرفی بیمار، روند پیشرفت بیماری، آموزش بیمار در خصوص نحوه مصرف صحیح دارو، بررسی تداخلات داروها و مکمل های مصرفی بیمار، عوارض ناخواسته دارویی و کنترل آن بوده است. در این گردهمایی آقای دکتر سلام زاده معاون غذا و داروی دانشگاه و سرپرست داروخانه های دانشکده داروسازی بیان نمودند: چنین برنامه هایی در نوع خود بی نظیر است و منجر به ارتقاء مهارت های داروسازان در زمینه مشاوره دارویی بیمار (Patient Counseling) و برقراری ارتباط با بیمار (Communication Skills) و فرهنگسازی در زمینه نقش داروسازان در زمینه مشاوره دارویی می گردد.

همچنین آقای دکتر وحیدی رئیس دانشکده داروسازی ضمن آرزوی سلامتی برای بیماران اشاره نمودند، این طرح نوآورانه با هدف آموزش بیمار و افزایش آگاهی او و وابستگانش در خصوص داروهای مصرفی منجر به ارتقاء کیفیت درمان و افزایش پذیرش بیمار نسبت به دارودرمانی خواهد گردید.

درحاشیه این برنامه سرکار خانم دکتر ماریا توکلی (مدیر گروه داروسازی بالینی دانشکده داروسازی) و سرکار خانم دکتر شادی ضیائی (عضو هیئت علمی دانشگاه) با حضور در محل داروخانه بر روند ارائه خدمات مشاوره دارویی نظارت نمودند.

در پایان این گردهمایی آقای دکتر هادی اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی و دبیر علمی این مراسم ضمن اشاره به این موضوع که این برنامه به کلیه اهداف علمی، آموزشی و اجتماعی خود رسیده ابراز امیدواری نمودند در برنامه های آتی ضمن توسعه آموزشی و جذب حمایتهای صنایع دارویی بتوانیم خدمات گسترده تری به بیماران ارائه دهیم.

  • گروه خبری : آرشیو اخبار
  • گروه خبری : 20749
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست