• تاریخ انتشار : 1398/10/23 - 10:43
  • بازدید : 1149
  • تعداد بازدیدکننده : 42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری مراسم به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی

در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روز یکشنبه 15 دی ماه در نمازخانه 15دانشکده برگزار گردید حجت الاسلام حاج آقا اسلامی با بیان نکاتی در مورد شهادت ایشان گفتند.

در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روز یکشنبه 15 دی ماه 98 در نمازخانه دانشکده برگزار گردید حجت الاسلام  حاج آقا اسلامی با بیان نکاتی در مورد شهادت ایشان گفتند:

«و لاتحْسبنّ الّذین قتلواْ فی سبیل اللّه أمْواتًا بلْ أحْیاء عند ربّهمْ یرْزقون»

«و هرگز گمان مبر آنها که در راه خدا کشته شده اند، مردگانند؛ بلکه آنها زندگانی هستند که نزد پروردگارشان روزی داده می شوند». در روایات آمده که شهید، هفت ویژگی اعطایی از جانب خداوند دارد: اولین قطره خونش، موجب آمرزش گناهانش می گردد؛ سر در دامن حورالعین می نهد؛ به لباس های بهشتی آراسته می گردد؛ معطّر به خوش بوترین عطرها می شود؛ جایگاه خود را در بهشت مشاهده می کند؛ اجازه سیر و گردش در تمام بهشت به او داده می شود؛ پرده ها کنار رفته و وجه خدا را نظاره می کند.

پیامبر (ص) از شخصی شنید که در دعا می گوید: «اسئلک خیر ما تسئل»؛ خدایا! بهترین چیزی که از تو درخواست میشود به من عطا کن فرمود: اگر این دعا مستجاب شود، در راه خدا شهید میشود.

اطراف کلمه «شهید» را هاله ای از قدس و تعالی احاطه کرده است. به کسی شهید گفته میشود که در یک راه مقدس و برای هدفی مقدس جان خود را از دست بدهد. شهید کسی است که به خون خود ارزش و ابدیت و جاودانگی داده است. آنکس که مال خود را صرف خدمت و بنای خیر میکند، به مال خود ابدیت و ارزش میدهد. آنکس که اثر علمی باقی میگذارد، به فکر خود و آنکس که اثر صنعتی و فنی باقی میگذارد، به هنر خود و آنکس که فرزند خود یا دیگران را تربیت میکند، به عمل خود ارزش و ابدیت میدهد، و شهید به خون خود ارزش و ابدیت میدهد. این تفاوت میان شهید و دیگران هست که شهید پاکباخته است و

«سودا چنین خوش است که یکجا کند کسی»

شهید سردار سلیمانی  برای رضای خدا همواره جان خود را بر کف دست قرار می‌داد، به طوری که سردار سلیمانی زندگی ایمانی، معنوی انقلابی، عرفانی داشت.
او با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی نه تنها در داخل ایران بلکه در منطقه دارد گفت: ساعت و روز شهادت ایشان آغازی برای فصل جدید است که نتایج مثبت بسیار زیادی خواهد داشت.
در ادامه مداح اهل بیت برادر خان محمدی به ذکر مصیبت و عزاداری پیرامون شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه پرداخت.

شهادت سردار سلیمانی

شهادت سردار رشید ایران حاج قاسم سلیمانی

  • گروه خبری : آرشیو اخبار
  • گروه خبری : 87557
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست