• تاریخ انتشار : 1403/05/20 - 07:41
  • بازدید : 60
  • تعداد بازدید : 49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سومین نشست گروه اقتصاد و مدیریت دارویی با عنوان ارزیابی فناوری سلامت

گروه اقتصاد و مدیریت داروی دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی سومین نشست خود را پیرامون موضوع "ارزیابی فناوری سلامت" برگزار کرد.

در این جلسه از سلسله جلسات ژورنال کلاب گروه اقتصاد و مدیریت دارو که با همکاری کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ 9 مرداد ماه 1403 برگزار گردید به بحث و بررسی پیرامون مقاله ای با عنوان " آیا ارزیابی فناوری سلامت، دسترسی بیماران به داروها را محدود می کند؟" پرداخته شد.

در این جلسه که ارائه آن توسط دکتر فاطمه بابایی از دستیاران گروه اقتصاد و مدیریت دارو انجام شد، پیرامون تاثیر ارزیابی های فناوری سلامت (HTA) بر دسترسی به داروهای نسخه ای از 3 بعد؛ تاخیر در ورود به بازار، تغییر در ترتیب ورود به بازار دارویی در کشورهای مختلف اروپایی و تغییرات در موجود بودن داروها در بازار در دو برهه زمانی قبل و بعد از اجباری شدن AMNOG (سیستم HTA آلمان) صحبت شد. در این جلسه توضیح داده شد که سیستم HTA آلمان (AMNOG) در سال 2011 با هدف مذاکرات قیمتی داروها و کمک به تصمیم گیری درخصوص بازپرداخت آن­ها راه اندازی و انجام مطالعات ارزیابی اقتصادی برای شرکت های تولید کننده اجباری شد.
این مطالعه نشان داد که به طور کلی یک روند کاهشی در تاخیر در ورود به بازار دارویی در آلمان و در کشورهای اروپایی در دو دهه اخیر وجود داشته است به طوری که تاخیر در ورود به بازار دارویی از ​​25 ماه در دوره قبل از AMNOG به 14 ماه در دوره پس از AMNOG کاهش یافته است.
این مطالعه همچنین نشان داد که AMNOG دسترسی به داروها را در آلمان محدود نکرده است.


اساتید و دستیاران از گروه اقتصاد و مدیریت دارو در این نشست حضور فعال داشته و در مورد اثرات ارزیابی فناوری سلامت در نظام دارویی ایران به بحث و بررسی پرداختند.

 

  • گروه خبری : ژورنال کلاب
  • کد خبر : 145086
کلید واژه

تصویر

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست