• تاریخ انتشار : 1399/01/25 - 21:47
  • بازدید : 400
  • تعداد بازدیدکننده : 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مسابقات مجازی ادبی- هنری

شیوع کرونا و چالشی بزرگ

شیوع و دنیاگیری ویروس کرونا آغاز شده است و جهان امروز با چالشی بزرگ و نو مواجه است. هنوز مشخص نیست که این بحران در کدام مرحله از چرخه حیات خود بسر می برد. دولت ها و ملت های جهان عمدتا در عرصه درمان و پیشگیری در تقلا هستند و جهان هر روز آبستن اخبار و اطلاعات جدیدی است. در این میان گسترش وسیع فناوری اطلاعات و ارتباطات و البته شبکه ها و رسانه های اجتماعی نیز مردم را به یکدیگر پیوند داده و وسیله ای برای انتقال این اخبار و اطلاعات شده است. بنظر می رسد که علاوه بر ابعاد درمانی و اقتصادی این بحران، حکومتها در عرصه فرهنگی هم بسیار فعال هستند و سعی می-کنند علاوه بر مدیریت پزشکی بحران، فضای فکری و فرهنگی جهان را هم هدایت نمایند. این روزها علاوه بر صحنه های مدیریتی، درمانی، اقتصادی و غیره، صحنه ی رویارویی فرهنگی نیز نیازمند تلاشگران نخبه ای مانند شما اساتید و دانشجویان عزیز می باشد.

این بحران چالش های بزرگی را پیش روی بشریت قرار داده است. شیوه نگرش صحیح به دین و دینداری در جهان مدرن، نظم نوین جهانی و اصول و چارچوب های لیبرال دموکراسی، اصول نظام سرمایه داری، هژمونی تمدن غرب و بسیاری موارد دیگر. جهان پساکرونا، قطعا نگرش تازه ای به بسیاری از مفاهیم انسانی و حکمرانی خواهد داشت. آنچه مهم است اینست که با تدبیر لازم، علاوه بر جبهه های درمان و اقتصاد، در جبهه فرهنگی هم با دشمن کارزار نمایند و اجازه ندهیم که از سرمایه های اجتماعی که مهمترین پیش نیاز توسعه و پیشرفت یک کشور است، کاسته شود. این وظیفه ماست که در این ایام  پس از آن به تلاش برای حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی بپردازیم.

ما منتظر دریافت آثار ادبی و هنری شما به صورت متن، تصویر، صوت و ویدئو در همه ی حوزه های ادبی و هنری مانند شعر، موسیقی، آواز، استندآپ کمدی، پادکست، مقاله، نقاشی، عکاسی، خطاطی و .... در موضوعات عام و در موضوع خاص بحران کرونا می باشیم.

هر هفته یکی از آثار به عنوان اثر منتخب هفته اعلام و به صاحب اثر هدیه ای تقدیم خواهد شد.

 

  • گروه خبری : آرشیو اخبار معاونت دانشجویی و فرهنگی
  • گروه خبری : 90767
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست